Συνολικές προβολές σελίδας

Δευτέρα 24 Ιανουαρίου 2011

Για το νέο (συντηρητικο-τεχνοκρατικό) σχολείο

Τα δίδακτρα στα σχολεία είναι αναμενόμενα. Αυτοί που πληρώνουν θα ορίζουν τους συμμαθητές και τους εκπαιδευτικούς που θέλουν, δηλαδή τους πιο αποδοτικούς και συγχρόνως επικοινωνιακούς, για να επιτύχουν στη σχολή που θέλουν. Για να μην πούμε ότι, αν τα θέματα των εξετάσεων διαρρέουν με το αζημίωτο, αυτοί που πληρώνουν θα ορίζουν εκείνους τους εκπαιδευτικούς που είναι χωμένοι σε κυκλώματα εμπορίας της γνώσης. Έτσι, η εκπαίδευση θα φροντιστηριοποιηθεί. Όμως δει δη χρημάτων, οπότε θα επιβιώσουν μόνον οι μεγάλοι εκπαιδευτικοί οργανισμοί με ιδιοκτήτη-καπιταλιστή που θα προσλαμβάνει μάνατζερς και εκπαιδευτικούς, οπότε η εκπαίδευση θα ενταχθεί στην καπιταλιστική αγορά.
Από την εξέλιξη αυτή θα βγουν χαμένοι, αρχικά μόνον, οι μαθητές με επιθετικό χαρακτήρα ή χωρίς έφεση για μάθηση, καθώς και οι ανεπαρκείς εκπαιδευτικοί. Έτσι, θα δοθεί η εντύπωση ότι το σύστημα λειτουργεί αντικειμενικά και προς όφελος των έξυπνων και επιμελών. Στην πραγματικότητα, οι μεγάλοι χαμένοι θα είναι οι μαθητές που δεν είναι ιδιαίτερα δημοφιλείς και κυρίως οι φτωχοί μαθητές, καθώς και οι εκπαιδευτικοί με επαναστατική ιδεολογία. Σ’ αυτό συνηγορεί ο κίνδυνος εξάρτησης των γονέων και μαθητών από την επιρροή του διευθυντή και της κλίκας του, που απλώς θα διώκουν τον ευσυνείδητο, ικανό και ανεξάρτητο εκπαιδευτικό, διαβάλλοντάς τον. Στο χορό αυτής της παρέμβασης προς γονείς και μαθητές θα μπουν βεβαίως και τοπικοί πολιτικοθρησκευτικοί ηγετίσκοι, παραγοντίσκοι και επιχειρηματίες. Έτσι, θα αποκλειστούν από την εκπαίδευση οι οραματιστές και ασυμβίβαστοι εκπαιδευτικοί, καθώς και οι μαθητές από μη ευνοημένα στρώματα. Η εμπορευματοποίηση και η συνεχής έκπτωση της ποιότητας στην αναζήτηση της γνώσης θα επαναφέρει βαθμιαία μαθητές με επιθετικό χαρακτήρα ή χωρίς έφεση για μάθηση που όμως μπορούν να πληρώσουν για την εκπαίδευσή τους. Αποτέλεσμα: η όξυνση των ταξικών φραγμών στην ούτως ή άλλως εργαλειακή, τεχνοκρατική, πρόσκαιρη εκπαίδευση, χωρίς κριτική και απελευθερωτική γνώση.

Δεν υπάρχουν σχόλια: